Saturday, September 11, 2010

سبک زندگی در قبرس

اروپایی ها همواره در پاسخ این سوال رایج که هزینه های زندگی در کشور شما چقدر است می پرسند "سبک زندگی شما چگونه است؟" سبک زندگی یا لایف استایل (Life Style) چیزی است که همه ما دارای آن هستیم ولی در کشورهای شرقی تنوع آن شاید کمتر است و به همین دلیل اهمیت لازم خود را نیافته است. هر چه کشوری (یا جامعه ای) بزرگتر و ارتباطاتش با کشورها و اقوام دیگر بیشتر می شود گوناگونی سبک های زندگی در آن بیشتر می شوند.
در یک نگاه  قبرس با جذابیت های کم نظیر، سبک زندگی آرام و بدور از هیاهویی دارد و به راستی مکانی است برای آرامش و استراحت. در عین حال قبرس با زیرساخت های بسیار عالی تکنولوژی و ارتباطات مناسب با سیستم های مالی و اداری اروپا و همچنین شرایط مالیاتی و ثبت کسب و کار در اروپا مکانی مناسب برای راه اندازی یک کسب و کار است. و از سوی دیگر میلیونها توریست در طول سال این کشور را به مکانی مناسب و امن برای سرمایه گذاری های مربوط به توریسم نموده است. پس می بینید که قبرس برای سبک های مختلفی از زندگی پاسخی دارد.
قبرس در بیشتر روزهای سال آفتاب کامل دارد. حدود 300 روز سال. ساحل های شنی زیبا و خلیج های سنگی چشم نواز آن به دریای گرم مدیترانه می پیوندند که شفافیت آب آن را همتایی نیست. ورزش های آبی متنوع، قایق رانی و نزدیکی به جزایر یونان از جمله امکانات سرگرمی لذت بخشی است که در سواحل اینجا می توانید تجربه کنید.

شما می توانید در روستاهای کوهستانی جزیره گردش کرده و از صنایع دستی و آداب و سنن آنها لذت ببرید. دیدن مناظر زیبای جنگل های کاج، دره های مملو از درختان مرکبات و زیتون، کوه های برفی تردوس و قلل آهکی آرامش بخش است. با جیپ سافاری، گشت یا دوچرخه کوهستان در طبیعت مسحور کننده پارک ملی طبیعی آکاماس و کوهستان ترودوس گشت و گذار کنید. در قبرس شما می توانید در یک روز در ترودوس اسکی و 30 دقیقه بعد در پفوس شنا کنید!
البته شما نمی توانید پیست اسکی قبرس را با پیست های اتریش و سوئد و حتی پیست دیزین در ایران مقایسه کنید، ولی تجربه اسکی در کشوری ساحلی در مدیترانه تجربه منحصر به فردی است. هزینه هر روز اسکی در ترودوس 16 یورو است.

در قبرس شما می توانید از بهترین شراب ها و غذاها لذت ببرید، یا تاریخ اعجاب آور 7,000 ساله این جزیره را بررسی کنید. شب ها از کلوب ها و زندگی شبانه پر جنب و جوش استفاده کنید یا اگر دوست دارید در ساحل پفوس به نظاره غروب بنشینید. از ساحل پفوس که زادگاه آفرودیته می باشد، غروب خورشید تا بی انتهای دریا دیده می شود.

ساحلهای قبرس جزو تمیزترین ها در دنیا بوده و نشان پرچم آبی دریافت کرده اند. قبرس جزیره ای است که حقیقتاً می توان در تمام فصول از آن لذت برد. مخارج پایین زندگی، مزایای مالیاتی، آب و هوای گرم، مردم خونگرم، غذاهای متنوع، سیستم بهداشت و درمانی عالی، مخابرات و سیستم حمل و نقل مدرن از جمله دلایلی هستند که مسافران و شرکت ها بعد از گذراندن مدت کوتاهی در جزیره تصمیم می گیرند به اینجا نقل مکان کنند. زندگی در قبرس آرام و بدور از تنش است، به همین دلیل بسیاری از خانواده ها و بازنشستگان آنرا بعنوان خانه خود برگزیده اند.

به تمامی دلایل و شواهد بالا، قبرس می تواند میزبان بسیاری از سبک های زندگی باشد. زندگی دانشجویی با هزینه زندگی معقول در اروپا (حدود 1000 یورو ماهیانه با هزینه اسکان) و تحصیل در دانشگاه های معتبر اروپایی تا تحصیلات تکمیلی و امکان تحصیلات بیشتر در دانشگاه های آمریکا، انگلستان و اروپا، و یا زندگی یک صاحب کسب و کار تجارتی با دفتری در شهر لیماسول که تفریحاتش در پفوس، یونان و ایتالیا است، زندگی یک زوج بازنشسته در سواحل غربی و لذت از آرامش ناشی از امنیت و خدمات رفاهی، اجتماعی و درمانی در بالاترین سطح اروپا (که حتی بازنشستگان پولدار سوئدی را به این جزیره می کشاند) و یا زندگی شلوغ و پر هیاهوی یک زوج جوان و شب بیداری ها...
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

0 پیشنهاد:

 
شرکت کلنتیس ساوا کلاه بردار و غیرقابل اعتماد است. مراقب باشید.